fredag 15 januari 2010

Klistermärkesorgie


Det går inte att få precis som man vill när man har barn i huset. De måste få ta plats och inreda på sitt sätt. En annan får kompromissa med sina ideal om inredning, färg och form. Men det är inte alltid lätt. Det tog inte lång tid förrän Timos dörr var belamrad med klistermärken. Precis som min hurts var när jag var liten. Skillnaden mellan då och nu är att min mamma aldrig reflekterade över det. Min mamma är klok och obrydd över sånt. Jag konstaterar att, oj där blev de nymålade spegeldörrarna belamrade, aj då. Men det är bara att gilla läget, så måste det bli. Barn får en att mogna. Så enkelt är det. /Kicki

2 kommentarer:

  1. Underbart visst är det så, själv försökte jag ett tag att övertyga barnen att sätta stickers och affischer på insidan av klädkammaren...men som Otto klokt sa -mamma då kan vi ju inte njuta av dom!

    SvaraRadera