måndag 14 juni 2010

Ma vie en rose

Senaste tiden går i det rosa tecknet. Från att inte ha brytt sig om alls vilka kläder vi lagt fram, så har Agnes nu plötsligt bestämt sig för att rosa är finaste färgen. Allt ska vara rosa! Själv tror jag inte mycket på förbud, vill hellre visa på alternativ och valmöjligheter. Och eftersom hon inte har haft särskilt många rosa kläder tidigare så får hon några nu, bl.a. vår egen havtornsklänning Klara Måne Rosa. Den blev mycket uppskattad! Själv har jag känt suget efter att starta ett nytt stick-projekt. En tunn kofta till Agnes ska det bli. Hon fick själv välja färg, och gissa vilken det blev?? Just det, rosa (en ganska vacker korall-rosa färg tycker jag själv). Avslutningsvis kan jag rekommendera filmen "Ma vie en rose" eller "Mitt liv i rosa", som handlar om en liten pojke som gärna klär sig i rosa klänningar, använder läppstift och leker bröllop (som brud då alltså). Se den om ni inte redan sett den! /Emme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar