torsdag 27 januari 2011

Åh nej! Impetigo.

Det som vi trodde var fnasig hy på grund av kyla har nu blivit till svinkoppor. Irma är fri från feber och annat men nu är det VAB för dessa räliga blåsor istället. Tydligen är det oerhört smittsamt och jag hoppas min gud att jag inte åker på det. Jag har nämligen använt samma cerat till mina läppar som hon använt till sin "torra" hud. Nu behandlar vi blåsorna med alsollösning och en tunt lager microcid-salva. Håll tummarna att det går över snart och att ingen av oss andra råkar ut för det! /Kicki

Irma´s still at home, now it´s due to impetigo. Hope we won´t get it...

2 kommentarer:

  1. Åh stackars lilla Irma, vi hade svinkoppor för några år sedan och det gick runt i barnaskaran två gånger....stora hemska köttsår som fick behandlas med dyr medicin! Hoppas att resten av familjen slipper! Kram

    SvaraRadera
  2. Uh säg inte så ; ) Peppar peppar, än så länge bor svinen bara hos Irma. Men attans vad sega dem är. Funderar på penicillin... Ha det gott! Kram

    SvaraRadera