fredag 4 juni 2010

Generationer berikar

Jag har varit iväg på internat med jobbet. Bland annat gjorde vi Myers-Briggs test och jag är en ESFP-typ. Jag håller med. På vägen hem svängde jag in på en grusväg med skylten Antikt och loppis på väg 23 mellan Höör och Sjöbo. Där fanns en skön 8o-årig man som hade prylar i alla möjliga vrår; välhållna verktyg, udda katter, möbler, kischiga tavlor, jugendporslin... Jag var helt upprymd efter att ha varit där, inte så mycket för att jag hittade ett gäng fina katter mm utan för att det inte är varje dag man pratar en halvtimme med generation 20-talet. Jag blir lätt nostalgisk över tider som jag aldrig ens har upplevt. Jag hade bara mynt med mig och en dansk 50-lapp. Men det var inga problem... Vilken man!/Kicki

2 kommentarer:

  1. Underbart med generationer, tänk vilken visdom och kunskap dom sitter inne med.♥

    SvaraRadera
  2. ja, vi får inte glömma att umgås och tanka av dem...

    SvaraRadera