måndag 14 juni 2010

Lite semesterkänsla




Hej igen. Jag har haft några bloggfria dagar och bara tagit det lugnt. Försökt få lite av semesterkänslan redan tre veckor innan det är dags. Men det är faktiskt lite av semester att ha Måns hemma hela dagarna. Han har sommarlov till i mitten av augusti. Han fixar och donar, leker och läser tidningen och dricker o´boy med Irma nästan ända till lunch. Lite avis är jag, men njuter av att allt är ordnat när jag kommer hem; tvätten är vikt, bröd är nybakat, kaningräs och buxbomshäckar klippta. Det är sådan harmoni när jag kommer hem. Alla är fyllda till bredden av närvaro och uppmärksamhet. Det borde alltid få vara så. På torsdag ska jag vara ledig och lyssna på Den blomster tid nu kommer och äta mjukglas med barnen. Nästa vecka ska vi försöka få upp Irmas tavlor som står på golv och sekretär. Vore bra så här två år senare.../Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar