söndag 26 september 2010

Helgen som snart gått

Tricket för att få helgen att kännas lång är att uppleva många saker. Vissa helger vill jag bara vara med familjen, men i helgen har vi träffat folk. Jag har än en gång insett hur lyckligt lottad jag är att få ha min barndomsvän sedan åk 1 som en av mina absolut närmaste vänner. Det är inte många som känner mig som hon. Och det känns så himla gott. Helgen har bjudit på sköna samtal och fint på alla sätt och vis. Ja, förutom leklandet som mer var en fröjd för barnen än för oss vuxna. Men så får det gärna vara. Idag har Irma och jag varit på loppis och fyndat. I eftermiddags var det fransk äppelkaka med farmor och farfar. De tar alltid med de godaste av kakverk, så det är bara för oss att sätta på kaffet. Sådan vill jag också bli som mormor och farmor. Förutom allt detta härliga har vi haft meningsskiljaktigheter här hemma om fönsterputsning, gräsklippning, igenvuxna grusgångar, stökiga barnrum och annat världsligt.../Kicki

Intense weekend, but lovely.

2 kommentarer:

  1. Låter som en underbar helg, en riktig energiboost. Jag har varit dålig på att kommentera men läser varje dag med glädje och blir livsinspirerad av härliga familjen.♥

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att höra. Livsinspirerad, vilket ljuvligt ord. Ja, det har varit mycket och gott. Men vår familj är precis som alla andra; härlig ibland, sur och tradig ibland. ; D. Det är tomt utan dig i kommentarsbåset... ; )Kram

    SvaraRadera