lördag 9 april 2011

Det dyker upp förr eller senare!

Ja, så brukar jag resonera när jag behöver något till hemmet. Jag åker sällan och köper det direkt utan väntar tills det jag vill ha plötsligt står där, ofta på ett loppis. För några veckor sedan gjorde jag ett undantag, och det fick jag äta upp idag. Jag köpte nämligen en billig spis till lekstugan på Rusta och ett par nya knoppar till den på IKEA. Men så idag, på bakluckeloppiset i Svedala hittade jag en finfin spis för 20 kr. Och den vill Irma hellre ha. Så nu har vi två. Den rosa får åka upp i köket. Jag ska fortsätta att vänta till det jag vill ha, dyker upp. Det blir både finare och billigare så. /Kicki

Two stoves for Irma´s play house, she chose the one from the 70´s. She finds it more "real."

2 kommentarer:

  1. Snälla ta ett foto på lekstugan ,skicka till oss , spiearna var jättefina båda två.Puss Ma

    SvaraRadera
  2. Men måste väl måla den klart först... Nu har vi slipat & målartvättat invändigt plus slipat utvändigt. Imorgon målas insidan och inom kort byts två ruttna plankor på utsidan. Sedan så gott som klart! Stugan blir ärggrön med kinaröd dörr och vita fönster. Vi stormtrivs i den redan - alla fem. Puss

    SvaraRadera