söndag 17 april 2011

Sweet recycling



Irma är sjuk idag. Istället för att leka ute i det fina vädret är vi bänkade i vardagsrummet, hon och jag. De andra är på tivoli. Vi gör tavlor av gamla böcker & ramar och tittar på Barbie, Rapunzel och de andra donnorna. Det är roligare med tavlorna tycker jag. Irma väljer motiv, jag klipper. Jag tror bilden på den äldre damen är vald eftersom Irma längtar efter sin mormor som hon inte har sett på snart 2 månader. Vi ska inte ha något glas - de ska sitta i lekstugan och behöver tåla ett och annat. Jag tänkte att jag skulle laminera dem. Vet en kompis som har en maskin och kanske kan jag få låna i utbyte mot en bild. ; ) Watch out you friend! /Kicki

Me & Irma are making pictures out of old books. Both books and frames are second hand. Like most things in our home. Sustainability!

2 kommentarer:

  1. Jättefina tavlor! Jag satt just och grät en skvätt över längtan efter min egen mormor som gick bort före jul. Hoppas att Irma snart får träffa sin egen mormor!
    Lekstugan kommer att bli så fin! Är faktiskt lite avis eftersom en lekstuga var den största drömmen som barn (och den gick aldrig i uppfyllelse).

    SvaraRadera
  2. Tack Petra! Jag förstår ungefär vad du menar med saknaden. Jag längtar fortfarande efter min kära farmor Vera, fast hon dog för 15 år sedan typ. Hon är fortfarande en av de viktigaste människorna i mitt liv. Jag är dock säker på att hon hänger runt mig & min familj var och varannan dag. Så det så. Lekstugan är faktiskt just en dröm i uppfyllelse. Nu ska jag bara inse att den inte är min utan ungarnas. Haha. ; )

    SvaraRadera