söndag 11 april 2010

Forna tiders glans


Denna helg har det blivit två loppisbesök. Den senaste var bäst för då hittade jag en fin trasmatta som nu pryder hallen. Jag gillar trasmattor mer och mer för varje år. Kommer ihåg mormor Elsies trasbollar i allsköns färger. Min kära bror har fastnat för marockanska berbermattor, och precis som dessa mattor, så har våra svenska trasmattor en själ, de berättar en historia. Jag tror att personen som vävt denna matta gillar färger, precis som jag. /Kicki

4 kommentarer:

  1. Oj så fin, som gjord för fina hallen!♥

    SvaraRadera
  2. Grattis till fyndet :) Jag är avis. Kram /J

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också trasmattor. Min mors farmor vävde jättefina mattor men mattan som ligger i vårt kök har min mormors mormor vävt!! När mormor såg den, undrade hon varför jag ville ha "den trasan som var så gammal" - det är JUST därför jag ville ha den, tänk hur gammal den är och tänk vilka minnen... (och den överlever att tvättas i tvättmaskinen, så bra!)

    SvaraRadera
  4. Petra,inredning med minnen är bra, ja, kanske t o m det bästa!

    SvaraRadera