måndag 26 juli 2010

Lagen om alltings djävlighet

Bara några minuter innan hon svullnade. Tack gode gud för att vårdcentralen är 50 meter bort.


Finaste hunden. Finaste Chabbe.

Igår kom Mopsherren till oss och idag åker han hem. Ja, det är sant, fastän han har fångat våra hjärtan. Irma fick en mycket kraftig allergisk reaktion och innan vi vet vad som utlöste det så får Chabbe bo hemma. Min mage säger att det är hundallergi... ; ( Efter adrenalin och kortison mår Irma bra, men dess förinnan hade hon centimetertjocka läppar och svullen vänstersida, hes. Vi är superledsna men så klart går barnens hälsa först. Självfallet. Om en vecka hoppas jag att vi fått svar på pricktestet. Men jag ställer in mig på hund... Ledsamt. Trist. Sorgligt. Han är verkligen en alldeles ljuvlig hund. /Kicki

6 kommentarer:

  1. Men kära nån, stackars liten Irma. Nu har ni väl ändå fått er beskärda del av tråkigheter för resten av det här livet.♥

    SvaraRadera
  2. Man blir lite extra ödmjuk när mycket går knaggligt... Nu ska Irma strax pricktestas så vi hoppas, men tror inte, att det är något annat än hundallergi.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad tråkigt! Stackars lilla Irma, jag hoppas att hon inte blev alltför rädd men det måste ha varit väldigt otäckt för er alla.
    Och söta mopsen, så synd.
    Förresten, jag gjorde salviapotatisen igår - sååå gott!!! Och vi kom på att salvia är ett ord som funkar på både spanska och svenska :D Kanske ska vi göra rätten för spanska svärmor i sommar eftersom hon älskar potatis (och olivolja...).

    SvaraRadera
  4. Ja, det har verkligen varit jobbiga dagar. Lilla Irma. Vi var inne en sväng till med henne idag på vårdcentralen(trots totalsanering av hus och hem). Läkaren trodde inte att det var pälsdjursallergi, snarare mat. Det tändes ett litet hopp.
    Vad kul att du gillade potatisen. Bjud svärmor i sommar, då hamnar du säkert ännu mer i hennes hjärta ; )

    SvaraRadera
  5. Tittade in här av en slump, vilken fin blogg Ni har.
    Stackars lilla flicka! Blir alldeles kall när jag tittar på bilden av henne.
    Min dotter har också allergier och får liknande "anfall".
    Mitt tips är att försöka att få ett allergi test på blodprov istället, de är mer till förlitliga. Enl. min dotters läkare så visar aldrig ett pricktest fel men man kan vara allegisk mot ngt utan att det syns/märks på pricktestet. Så var det med min tjej, en del av hennes allergier syndes aldrig på pricktesten som gjordes.
    LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  6. Stort tack för tipset, Linda. Ja, det är otäckt att inte veta vad som kan ligga bakom attackerna. Är glad att vårt hemapotek innehåller Tavegyl och Betapred i väntan på svar. Ha det gott!!

    SvaraRadera