söndag 25 juli 2010

Simrishamnsnostalgi i ur och skur



När jag gick i gymnasiet var jag med i styrelsen för Godsmagasinet i Simrishamn, där vi drev bar- och konsertverksamhet i det gamla godsmagasinet intill järnvägsstationen. Band som Cardigans, Bob hund, Agurk Players (numera Damn!) för att nämna några spelade hos oss. Själv bodde jag under en period i Godsmagasinets loge, vilket kunde vara lite problematisk när banden ville ha efterfest hela natten och jag ville gå och lägga mig... Men på det stora hela var detta en oerhört rolig tid. Tyvärr brann Godsmagasinet ner för några månader sedan i en anlagd brand. Igår hade vi därför en "minnesfestival" för Godsmagasinet i Simrishamn, med band/musiker som tidigare spelat där. Man skulle kunna tro att orkanvind, kyla och ihållande regn skulle stoppa det hela, men icke! Vilken toppen-nostalgidag! /Emme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar