måndag 23 maj 2011

Nya tider, ny lägenhet












Oj oj vad det går undan! I fredags sålde jag och Anders vår 4:a i Malmö och idag köpte jag en 2:a tvärs över gatan. Så här såg bilderna ut på hemnet. I verkligheten är den minst lika trivsam. Lite sliten men jättebra planlösning och grund att utgå ifrån. Med lite nytt golv i köket, målade köksluckor och inredningshjälp från min kära kollega och vän Kicki blir det nog hur bra som helst! Tänkte tapetsera i hallen och eventuellt faktiskt även i köket och sovrummet. Gärna tapeter med 20-talsstuk eller liknande. Tipsa gärna om bra sajter eller specifika tapeter!!! Och ja, det är skönt att det går undan, det hindrar en liksom att fundera för mycket över det sorgliga i en separation... /Emme


A couple of days ago Anders and I sold our apartement and today I bought this apartement for myself. I think I will enjoy living there. /Emme

4 kommentarer:

  1. Grattis Emme lägenheten ser helt fantastisk ut och vilken fin gård , där kommer du att trivas .Boel

    SvaraRadera
  2. Tack Boel! Ja det är så himla skönt att det löst sig med boende! Tror också att jag kommer att trivas, ibland känner man det direkt när man kommer in i en lägenhet eller ett hus... ;)
    /Emme

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, den ser så hemtrevlig ut. Ibland är räddningen mycket att göra för att inte grubbla ihjäl sig. Men fly inte sanningen för den kommer och biter en i ändan en vacker dag. Jag tycker att det är så bra att ni kan komma överens, det är det allra viktigaste för er lilla Agnes. Jag vet själv hur det var när jag skilde mig för 7 år sedan och med 5 barn i bagaget. Det finns inga lyckliga skilsmässor men det är stor skillnad på bra och dåliga. Kram och lycka till!♥

    SvaraRadera
  4. Terese, du lyckades verkligen sammanfatta skilsmässor i en enda mening - "Det finns inga lyckliga skilsmässor med det är stor skillnad på bra och dåliga". Så är det verkligen. Och vissa dagar går det bra, andra mindre bra... Tack för din omtanke! /Emme

    SvaraRadera