lördag 7 maj 2011

Vera 11 år!

Första paketet - ett skrivbordunderlägg. Hon älskar geografi så det föll henne i smaken. Fina Carl följer paketöppningen med frid.

På frukostbrickan, en burk med smarties. De som inte fyllde år tröståt en del.

Fixa fixa, smula jäst till kanelbullarna. Tack Agnes för att du har lärt oss att baka med havremjölk. Mycket godare!

Släkten är bäst! Här min pappa!

Kusinerna roade sig stort på egen hand. Timo var lekfarbror.

Idag är det 11 år sedan jag blev mamma. Idag fyllde kära Vera Li Wieslander 11 år. Vi har firat med nära & kära. Det är häftigt det här med ungar, jag älskar henne mer och mer för varje år som går. Talesättet "små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer" har jag aldrig riktigt gillat. Men däremot så utmanar stora barn oss föräldrar med en helt annan kraft. Det är få personer som reflekterar högt och ljudligt om ens baksidor, de sidor som man i ärlighetens namn bör ta itu med. Den stora utmaningen för oss föräldrar är att öppna upp och ta in. Barn utvecklar oss, så enkelt är det. Men det är inte helt enkelt alla gånger. Det vill jag lova. /Kicki

Have been celebrating the big one, Vera 11, all day. Lovely!

2 kommentarer:

  1. Hipp hipp hurra för söta Vera!♥ Jag håller fullständigt med dig, små barn är små och söta men stora barn är helt fantastiska. Jag blir kär i min stora tonåring(16 år) varje gång jag ser henne. Kram till er alla fina.♥

    SvaraRadera