söndag 16 maj 2010

Bokhyllan - är glad i efterhand-projektet

När jag och Anders köpte vår nuvarande lägenhet för några år sedan insåg vi nog inte vad vi gav oss in på, trots att vi totalrenoverat både lägenheter och hus innan dess (och då menar jag att VI renoverat, inte några hantverkare). Men denna 20-talslägenhet blev ett lååångt och utmanande projekt. Efter års slit hade vi bara ett rum kvar, det nuvarande hobbyrummet ovan, som vi bommade igen och aldrig öppnade dörren till i princip. När äntligen även detta rum var klart tyckte Anders att vi skulle bygga egna bokhyllor längs hela ena väggen. I det läget var jag i princip inne på att köpa första bästa rangliga IVAR-hylla för att äntligen få upp mina böcker och skivor som legat nerpackade i kartonger i åratal. Men maken byggde och jag målade. Och så här fint blev det till slut! /Emme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar