torsdag 13 maj 2010

Min Kristi Himmelfärdsdag

Denna dag blev inte riktigt som det var tänkt. Igår fick jag nämligen växtsaft i ansiktet från Clivian. Ögonen svullnade och snoret började rinna helt hysteriskt. Barnen tyckte jag såg ut som ett monster eller en arg varg. Hm. Nåja, de är rejält snoriga de med så jag är i gott sällskap.

Istället för att gå på loppis, fira Nina 4 år och äta kvällsmat hos mamma och pappa blev det skrota hemma. Bland annat fick Veras tv flytta in i Timos rum och hans fåtölj ta plats i Veras rum. Rent estetiskt är det lite synd, men vad f-n. Vera läser mycket och vill ha lugn och ro med tjejkompisarna. Timo är inne i en Wii-period. Dessutom städade de sina skrivbord. Alla glada.

Istället för att äta Ninas födelsedagstårta bakade vi favoriten, kolakakor. Snart är alla slut.

Hemma hos oss är det nästan lika kallt inne som ute... Vi har stängt av värmen efter denna vinterns hysteriska elräkningar. Tur att vi har en kamin som värmer våra tår.

Barnen roar sig hur som helst. De gillar att hänga hemma. Tur är väl det. Nöjd med dagen trots allt./Kicki

1 kommentar:

  1. Det låter som en härlig Kristi himmelfärdsdag, så där lugnt och mysigt i hemmets vrå. Mina barn gillar också att vara hemma och det är härligt.♥

    SvaraRadera