onsdag 12 maj 2010

Efter jobbet

Jag har sagt det förr, och jag menar det - att bo i hus och ha trädgård kan vara lite väl krävande ibland. Det finns alltid något som knackar en på axeln. Man måste liksom lära sig att stänga ögonen. I mitt fall konstaterar jag (med pappas goda ord) att huset har stått i över 60 år och klarar nog några år till utan dränering och andra stora ingrepp. Men att kunna gå ut i sin egen trädgård efter jobbet, och bara vara själva, är fantastiskt. Jag verkligen älskar de extra rummen som en trädgård ger. Och att få pula i jorden är en lisa för själen. I alla fall för mig. Här är lite bilder från gårdagen när solen sken. Idag har regnet öst ner och det har varit höstkallt. /Kicki

3 kommentarer:

  1. Håller med dig ang. fördelar och nackdelar med att bo i hus. Blir fascinerad av skillnaderna i vädret i vårat avlånga land. Jag bor i Östersund och någon gräsklippning har vi inte varit i närheten av än :0( Doften av nyklippt gräs är en fördel med hus tycker jag, det luktar ljuvligt. Kanske är själva klippningen ingen direkt lisa för själen men efteråt...

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fantastisk trädgård ni har, själv har jag bara en liten plätt på fram - och baksida. Men det fungerar det också speciellt för mig som är så lat.♥

    SvaraRadera
  3. Therese! Jag drömmer ibland om en liten plätt ska du veta... /Kicki

    SvaraRadera