söndag 31 oktober 2010

Oj!

Överdelar till Vera och Irma. Jacka till Måns. Toalettartiklar. Plutotvål. Servetter. Overall. Vantar. "Bernadotteskål". En massa blockljus. Omslagspapper. Medmera.

Nu kan jag sälla mig till skaran som upplevt Ullared. Jag vet inte vad jag ska säga. Det där är ett ställe där folk konsumerar mer än vad de behöver. Helt klart. Och det känns ganska oläckert. Visst finns det en hel del bra saker där. Ytterkläder för barn är bra, tycker jag. Och billigt. Jag köpte dubbel uppsättning vantar till Irma och en overall till Timo. Men bästa fyndet var ändå en Helly Hansenjacka till Måns för 249 kr. Och jag kom också hem med en del annat. Bland annat julklappar till barnen, men dem visar jag inte ;). Vera blev glad för sitt vita linne, vida röda tröja (19.95 kr) och prickig scarf. Irma tyckte om sin bentröja. Leksaker var en liten besvikelse. Om man ska fynda leksaker där så är det framför allt till de riktigt små. Lego, till exempel, är billigare på hikmet.se. Nej, nu ska jag åka ut på landet och köpa en vacker pumpa att gröpa ur. Livskvalitet. Igår stod jag 2 h i kö för att få betala. Inte livskvalitet. Jag kommer att åka tillbaka till Ullared och Gekås, men då får det bli i mitten av september (långt från julafton), en vardag och en vecka för löning, för att köpa vinterkläder till barnen... /Kicki

3 kommentarer:

  1. kul att se vad ett fyndproffs som du hittade där.

    SvaraRadera
  2. Ullared. Jag tänker på det stället med skräckblandad förtjusning. Men man måste väl åka dit?!

    SvaraRadera
  3. Jenny: Tacktack!; )
    Alexandra: Hm... men välj din dag med omsorg.

    SvaraRadera