onsdag 27 oktober 2010

That´s me

När Irma kom till oss för drygt tre år sedan tänkte jag. Nu, denna mammaledighet, ska jag se till att sortera alla bilder från Vera och framåt i stora härliga svarta fotoalbum. Sådana där snygga från Ordning & Reda... Men de ligger fortfarande kvar i den bruna kartongen i källaren. Och när Irma kom tänkte jag: Nu ska jag bruka allvar och skriva ner roliga anekdoter och dokumentera hennes utveckling. Den fina röda boken är tom, så när som på namn och födelsedatum, typ. Jag får bara inse att jag inte är en sådan som fixar att både leva i nuet och dokumentera för framtiden. Tyvärr. Jag får lita på mitt minne. /Kicki

I´m not the kind of mother that is good att writing down the funny things that the children say, when they got their first tooth etc. All photos are still in a cardboard box in the cellar. That´s me. Just face the fact.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar